Založ si blog

Vietnam mojimi ocami 1

Sme na zaciatku nasej cesty.

Tak na uvod zopar organizacnych – moj cestovatelsky zapisnik si pisem na tablete. Preto bude cely bez diakritiky. Komu to vadi, nech si radsej precita lonely planet… ale to sa zas nedozvie, ako som Vietnam videl ja. Ak mi obcas uleti nejake pismenko, prepacte, dotykove klavesnice mi to obcas robia.

Cestujeme dvaja, ja a syn Maco. Moja Jarka nam z vypravy vypadla este vo februari, ked ju na zjazdovke weltcup strecke v Zauchensee prevalcoval nejaky snowboardista. Dufam ze aspon jemu sa dari dobre, ked ona sa doteraz nezotavila. Pretrhnuty zadny krizny vaz je svina a bez operacie to nepojde. Kolega Ivan, ked pocul ze ideme „bez bab“, sibalsky sa usmial a skonstatoval, jasne, moja rec, z babami dvojnasobne naklady a polovicna zabava. Tak pre mna toto heslo plati iba z casti, lebo dvojnasobne naklady mozno, ale polovicna zabava to urcite nie. S Jarkou sme uz cosi precestovali a to co zazije clovek na cestach s nou, nedokaze naaranzovat ziadna cestovna agentura. V case ked sa jej stal uraz, mali sme uz veci okolo cesty v takom stadiu, ze zrusenie by bolo pridrahe. letenky, viza, ubytko, vakciny a co ja viem co este… ideme bez bab. Hned v Bratislave sme sa na cas z Macom rozdelili. Nechcene, ale ekonomika nepusti. Slovak Lines do Prahy a spat za 19, Slovak railways za 38.40, Dvadsat € na takejto ceste sa mi zda zbytocne velky rozdiel. Ja mam vlak do Prahy zadarmo, tak sedim v kupaku s dvomi babami (typujem 2×22), ktore (ceduj sa svete) tiez sa vydali na cesty. Z Prahy letia do Pekingu a budu putovat po Cine. Odvazne su… drzim palce…

Kde som to prestal? Aha, tak v Prahe sa spichneme s Macom (dufam) a ide sa na letisko. Prva zastavka je Moskva. Mame tu 1 day transit stop, trochu sa poprechadzame po cervenom namesti. V Moskve som este nebol a chcel by som ju zazit za Putinovej ery. Dalsi dieel mojho cestovatelskeho zapisnika Vietnam mojimi ocami teda bude o… Moskve. Ale pred ty meste mozno dam jeden clanok, ako to cele vzniklo, ako sme sa chystali, co vsetko planujeme a co ja viem co este dam z priprav nasej vcesty. Transfery su dlhe a takto (pri pisani blogu) mi cesta rychlejsie prejde.

 

25.4.2015, 9:47

Tak to by uz stacilo, moji mili Slovaci. . .

02.04.2024

Verim ze mi pan Satinsky tam hore odpusti, ze som si do titulky mojho blogu zapozical nazov jeho knihy, ergo listov rodakom o nebezpecenstvach, ktoru mam velmi rad. On by urcite uznal, ze som nazov iba pouzil pre vyssie ciele a nie zneuzil. Neviem rapovat ako Harabin, nemam ani jamky v licach ako Pele a vela veci nechapem. Mozno preto, ze nemam ucet na facebooku, ani twitteri a pravidelne [...]

Vietnam mojimi ocami – Velke finale

25.07.2015

Sprcha tento krat prisla velmi vhod. Uz nebudeme taki marnotratni. Sme obaja unaveni ako psi, ale… posledne hodiny vo Veitname ideme „do mrtva“. Pustame sa do Old Town city, ktore ma atmosferu a zije po cely den od skoreho rana do neskoreho vecera. Okolo jedenastej vecer sa ulicky zacinaju vyludnovat a po polnoci uz su prazdne a je klud. A to vsetko len preto, aby rano o pol piatej [...]

Vietnam mojimi ocami 15

26.06.2015

Ako som uz spomenul v predchadzajucej casti, nasa lod sa vola Ha Long Bay Castaway Tour. Doteraz som sa vo Vietname nestretol s takym vycibrenym zmyslom pre humor, ale toto vyslo. Dame lodi sancu, ak by chcela stroskotat, preskocime na inu, tu v zatoke sa to lodickami len tak hemzi. Po prichode na lod si odlozime batozinu, nachystany je welcome drink a hned sadame k stoliku do [...]

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

MK SR, ministerstvo kultury

Poslanci ukončili debatu o zmenách v FPU, hlasovať budú v stredu

23.04.2024 17:31

Zmeny majú podľa predkladateľa Michelka pomôcť kultúre. Namieta to opozícia, na zmeny nie sú podľa nej dostatočné dôvody.

SR Košice prezidentka návšteva Gymnázium Poštová KEX

Čaputová: Východné Slovensko je špecifické a nesmierne životaschopné

23.04.2024 17:25

Tento týždeň úraduje z druhého najväčšieho mesta Slovenska v rámci výkonu svojho mandátu poslednýkrát.

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

margal

Blog o tom, ako žijem ja... Blog.pravda.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 82227x
Priemerná čítanosť článkov: 3738x

Autor blogu

Kategórie