Založ si blog

Vietnam mojimi ocami – Velke finale

Sprcha tento krat prisla velmi vhod. Uz nebudeme taki marnotratni. Sme obaja unaveni ako psi, ale… posledne hodiny vo Veitname ideme „do mrtva“. Pustame sa do Old Town city, ktore ma atmosferu a zije po cely den od skoreho rana do neskoreho vecera. Okolo jedenastej vecer sa ulicky zacinaju vyludnovat a po polnoci uz su prazdne a je klud. A to vsetko len preto, aby rano o pol piatej zase vsetko zilo na plny plyn. V starej stvrti navstivime jedno zlatnictvo. Nejdeme nakupovat drahe kovy, potrebujem este vymenit par eur a v zlatnictvach su najlepsie kurzy. Lepsie ako v banke a nezda sa mi to nebezpecne. Keby som ale menil 5 tisíc, tak asi by som predsa volil banku…

 

Maco si da potkana na spejli. Uz som o tom pisal? Neviem. Na ulici pomerne casto predavaju na spajgli taky ugrilovany tenucky platok masa. Najcastejsie nam hovorili, ze je to pork, ale aj chicken, alebo beef. Maso byva tak zvlastne vytvarovane, ze pripomina rozklepaneho hlodavca. Maco hned na prvy krat povedal, ze je to potkan na spejli, a od vtedy ho tak volame. Zda sa mi ze v Saigone som to nevidel predavat, asi ani v Na Thrangu, Prvy krat sme si to kupili v Hoi An. Take lacne zahnanie maleho hladu, ale nespoliehajte sa na to, ze by ste sa najedli. Obvykle chcu dolar za kus, ak ich vezmete viac, da sa dostat na 50 centov.

Prechadzame okolo babkoveho divadla na vode. Chcel som ist dnu, vstupne vcelku symbolicke, menej ako 5 eur. Maco ma odhovoril, ze do divadla nechodi ani doma a naco by chodil vo vietname, ked sa po vietnamsky vie iba najest a vyspat. Zobral som ten argument, ale potom som prudko olutoval. Je to svetovy unikat, starocna tradicia a nikde inde vraj take cosi nemaju. Tak ked budete v Hanoi, nezavahajte tak ako ja. To divadlo je na hlavnom namesti pri jazere, vcelku nenapadny vchod, ale jedno z mala miest, kde sa dohodnete bez problemov aj anglicky.

Kusok od divadla je originalny vietnamsky fastfood v style McDoo, a maju aj strojovu zmrzlinu za prijatelnu cenu. Neviem preco, vo Vietname je velmi draha zmrzlina. …velmi draha, viem, relativny pojem. Velmi draha v pomere k miestnym cenam. Najnizsie ceny startuju na 1,5 eur za kopcek. Ale aj tu deti zmrzlinu miluju a rodicia im ju samozrejme dopraju. Ked este uvazim, ze tu ma zmrzka sezonu cely rok… Chutovo je ale tak ako vsetko ostatne na mile vzdialena mojej predstave o dobrej zmrzline. Klasicka domaca je silne presladena a najlepsie je orientovat sa na ovocne chute. Vo fastfoode umelina original, ale trochu viac sa napriklad cokoloadova podoba tej nasej.

Len tak bezcielne sa prechadzame ulickami, premyslame, co este vezmeme domov ako suveniry, co este treba ochutnat. Na konci starej stvrte je nocny trh. Otvoreny je vo stvrtok a v piatok. Vietnamci to dost ospevuju, tak sa ideme pozriet. Sklamanie. Hugo Miletic XXL. Uz som unaveny tym neprebernym mnozstvom tovaru. Na co to ludstvo produkuje. To sa neda predat… a uz vobec nie kupit. Vsetko mi zrazu pripadalo take nevkusne a zbytocne. Snad len stanky s ovocim a sladkostami zachranovali reputaciu. Dali sme si ananas a mango. Na ovocie vo Vietname nezabudnem. Pre tu chut sa sem oplatilo cestovat. Neviem, ci zazitky pustupne vyprchaju. Dufam ze nie, ale ak by aj, chut tropickeho ovocia odtialto mi zostane hlboko v pamati.

Good bye Hanoi, good bye Vietnam, Good Bye Asia…

Na letisko mame zabukovany taxik, je to trochu z ruky a nechceme riskovat neskory prichod. V hotelovej recepcii sme vsetko vybavili este vecer, zaplatene je, tak rano uz len rychla rozlucka a ideme. Prepletame sa piartkovou rannou zacpou v Hanoi, ale netrva to dlho. Vypadovka z mesta je sice husta, ale potom uz nabiehame na Airport Highway a tam uz je to v klidku. Aj na letisku celkom pohoda, napriek tomu ze Vietnam je vcelku otvorená krajina a Hanoi velke mesto, odletov a príletov sa mi zdá na hlavné mesto málo. Takych pat – sest za hodinu, skoro ako Bratislava, len terminal je viditelne vacsi. Riesime priority seeting, pouceni po ceste z Moskvy do Saigonu. Vysmiaty mladik za okienkom checkinu najprv dolezito vysvetluje, ako sa to neda. Maco nanho vytiahol svoje zdravotne problemy s kolenom a chrbticou, poukazal na svoju vysku a na to uz vietnamcik prikyvuje na suhlas, ze OK, da nam first row, lebo sedadla pri emergency exitoch su uz obsadene.

Potesili sme sa, prva rada je tiez v pohode. Netusili sme, ze sa nas iba nechutnym sposobom zbavil, ziadna prva rada, pred nami regularne sedadla. Jedine stastie, ze v nasej rade ostalo jedno sedadlo volne a aj to je aspon mala utecha. Sergej nakopol samaljot, trochu pokruzil po navadzacich drahach a nas stroj uz zasada do startovacich blokov runwaye.

Dnesny den bude dlhy. Prekonavame casovy rozdiel 7 hodin, dnes bude den mat 31 hodin. Do Moskvy by sme mali prist okolo 17:00 V Hanoi v case odletu bolo 38 stupnov, v Moskve ocakavame 9 a dazd. To nebude najlepsi cas na vecernu prehliadku Moskvy.

Cely Vietnam som Vam vyrozpraval. Sem-tam v dalsich blogoch mozno obcas este nieco spomeniem, lebo ta cesta bola o nezabudnotelnych zazitkoch na cely zivot. Cesta domov uz bola takmer nezaujimava. Dazdiva Moskva nelakala na velke prechadzky. Velke nakupne centrum nam poskytlo azyl na tri hodinky. Potom sme sa vsak vratili na letisko a pockali na svoj spoj. Prahu uz nevnimam, unava ako po navrate z Gerlachu peso az do Lomnice.

Ale presne tie iste pocity, taky ten neustavajuci naval pocitu stastia…. zvladli sme to…. stastne doma. Hopá…

Tak to by uz stacilo, moji mili Slovaci. . .

02.04.2024

Verim ze mi pan Satinsky tam hore odpusti, ze som si do titulky mojho blogu zapozical nazov jeho knihy, ergo listov rodakom o nebezpecenstvach, ktoru mam velmi rad. On by urcite uznal, ze som nazov iba pouzil pre vyssie ciele a nie zneuzil. Neviem rapovat ako Harabin, nemam ani jamky v licach ako Pele a vela veci nechapem. Mozno preto, ze nemam ucet na facebooku, ani twitteri a pravidelne [...]

Vietnam mojimi ocami 15

26.06.2015

Ako som uz spomenul v predchadzajucej casti, nasa lod sa vola Ha Long Bay Castaway Tour. Doteraz som sa vo Vietname nestretol s takym vycibrenym zmyslom pre humor, ale toto vyslo. Dame lodi sancu, ak by chcela stroskotat, preskocime na inu, tu v zatoke sa to lodickami len tak hemzi. Po prichode na lod si odlozime batozinu, nachystany je welcome drink a hned sadame k stoliku do [...]

Vietnam mojimi ocami 14

05.06.2015

Poznate tu skladbicku od Honzu Nedveda – Banska Bystrica? Jej obsah sa priblizuje k tomu, co som pocitil, ked som prvy krat zbadal zatoku Halong, alebo Ha Long Bay, ako sa tento zemepisny pojem zapisuje v turistickych sprievodcoch. Naozaj silne hned na prvy pohlad. Honza napisal nieco v zmysle, ze ako musel pan Boh milovat tento kraj (BB), ked mu dal taku krasu, atd. To iste plati aj [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

margal

Blog o tom, ako žijem ja... Blog.pravda.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 82253x
Priemerná čítanosť článkov: 3739x

Autor blogu

Kategórie