Vietnam mojimi ocami 2

29. apríla 2015, margal, cestovanie

Ako to cele vzniklo?

Rad cestujem, uz od detstva. Vzdy ma zaujmalo, ako ide zivot za hranicami nasho chotara. A je jedno, ci som cestoval stopom na folklorny festival do Vychodnej (ej kedyze to bolo, Rudo pamatas si este?), alebo prechadzam policajnou kontrolou v letistnej hale pri ceste do Tel Avivu. Cestovnu horucku nepoznam, ale ked som uz na cestach, tak som v tranze.

Vsetko to zacalo v polovici 80-tych, ked som sa nedostal po strednej skole na vysku, – ale skolsku lavicu som este opustit nechcel. Dozvdel som sa, ze stredna ekonomicka skola otvara nadstavbove studium cestovneho ruchu. Jasna volba. Bohuzial skola nenaplnila celkom moje predstavy, ale to je asi moj problem. Ak by som mal pri mojom cestovani aplikovat poznatky z tohoto studia, tak sa nedostanem ani do  Malaciek. Najvacsim zazitkom bola pre mna expedicia na konci prveho rocnika. Prechadzali sme vtedy Slovensko od Bratislavy po Kosice, stali sme v turisticky zaujimavych miestach v ramci studentskej praxe. My – studenti sme si museli pripravit vlastne sprievodcovske vystupy. Ja som vtedy „dostal“ Dobsinsku ladovu jaskynu a spominam si na to dodnes s usmevom. Pred vchodom do jaskyne som si nechal spoluziakov nastupit a zacal som ako naozajstny sprievodca: „Vazeni navstevnici, vitam vas na prehliadke…. atd“. Mozno neuverite, ale dost vela ludi, ktori k nam vobec nepatrili, sa k nam chceli pridat a normalny sprievodca s odznakom mal co robit, aby ich od nasej skolskej skupiny oddelil..

Uz odvtedy vzdy ked planujem cestu kamkolvek, robim to tak ako keby predomnou stala skupina turistov a ja ich budem sprevadzat.

Odbacam? Vietnam nosim v hlave priblizne dva roky. Inspiroval ma kamarat Jirko, ktory ma „nabehane“ omnoho viac ako ja. Raz sa tak vratil z cesty, trochu sme sa o tom bavili pri pive a mozno uz ich bolo trochu viac a vtedy sa zrodila myslienka Vietnam. Necestujem s Bubom, ani s Fischerom, najviac ma bavi vsetko si naplanovat sam. Aj ked idem s rodinou k moru, vyhybam sa komercnym zajazdom, skor si najdem nejake pekne ubytko, kupim letenky, alebo len tak sadnem do auta a idem. A vlastne letenky obcas kupujem cez cestovnu agenturu. Tak ako aj teraz. Cez Opodo by to mohlo byt o par eur lacnejsie, ale cez agenturu je to bezpecnejsie. Zbieral som info a pripravoval prve itinerare. Viac ludi mi povedalo, ze ak Azia pre zaciatocnikov, tak Vietnam. V preklade to znamena tiez to, ze krajina je turisticky saturovana a infrastruktura sa podriadila komercii. Uvidime, aj o tom budu moje dalsie poznamky. Ak vsetko dobre vypali, mozno dame aj Kambodiu, mame multiple Visa, tak snad by sa to dalo. Este pred tym ale treba do Vietnamu prist. Ak by ste planovali aj Vy, mozem poradit, ale dnes uz to vlastne nieje zaden problem, letenky sa daju zohnat jednoducho, len treba mat aspon zakladnu skusenost, co s cim skombinovat a co uz povedzme nie. Vietnam cez Moskvu, alebo Abu Dhabi je OK, mali sme opcie aj cez London s BA, alebo Zurich so SA, dokonca Kodan so SASom, ale to zbytocne predlzuje druhy let. My sme volili cestu s Aeroflotom cez Moskvu a nepoviem nic nove, ked na jesen padol rubel, letenky boli za ceny naozaj atraktivne,

V dalsej casti sa poprechadzame po cervenom namesti, prezrieme chram Vasilija Blazeneho, nasajeme atmosferu Arbatu a pohladame nejake matriosky. Privet